انواع منسوجات

پارچه ملحفه هتلی یا پارچه هتلی

توسط فروشگاه مهدوی
سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
پارچه ملحفه هتلی یا پارچه هتلی

هتل ها مکان هایی هستند که در آنجا مساله بهداشت و تمیزی بسیار مهم است و قطعا هنگام ورود به اتاق هتل اولین و مهم ترین چیزی که برای همه ی ما اهمیت دارد تمیز بودن ملحفه ها و روتختی است.

در شهرهای زیارتی مانند مشهد و قم و شهرهای تفریحی مانند کیش، قشم و شهرهای شمال کشور مصرف پارچه ملحفه هتلی بسیار بیشتر است.

پارچه ملحفه هتلی که به پارجه هتلی نیز معروف است در عرض های 2/40، 2/50 و 3 متر بافته می شوند.

معمولا برای رو تختی های دو نفره عرض 3 متر کاربرد دارد.

موارد مصرف این پارچه در هتل ها، مهمان سرا ها یا مهمان پذیرها، اقامتگاه ها است به دلیل استحکام بالا در مواردی که نیاز به شستشوی بالا هست نیز از آن استفاده می شود.

پارچه ملحفه در هتل ها به تعداد دفعات زیاد استفاده و شسسته می شوند و قطعا باید از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشند.

در منسوجات پارچه هایی که کیفیت و مقاومت بالایی دارند دارای بافت کجراه هستند و بارزترین مشخصه های این پارچه بافت راه راهی آن است مه به همین دلیل به پارچه راه راه نیز در بازار شناخته می شوند.

 

پارچه هتلی راه راه

 

تفاوت دیگر این پارچه ملحفه با پارچه های دیگر این است که طرح دار نیستند.

پارچه ملحفه هتلی برای روبالشتی، رو تختی و پتو استفاده می شوند و با اینکه رنگ بندی آنها متنوع است ولی معمولا رنگ سفید و شیری آن پرکاربرد تر است.

این پارجه در برندهای مختلف سیب و وایت لند تولید و عرضه می شوند.

در کنار کیفیت این پارچه خنک بودن و لطافت آن مطرح می شود که این موضوع به نوع و میزان الیاف به کار رفته در آن بستگی دارد.

هرچه قدر الیاف طبیعی مانند پنبه در بافت پارچه بیشتر باشد لطافت و خنکی بیشتری دارد. همین موضوع روی قیمت آن تاثیر گذار است.

مانند تمام پارچه ها وجود الیاف طبیعی بیشتر باعث قیمت بالاتر آن خواهد شد. نخ تشکیل دهنده آن از الیاف پلی استر و پنبه است.

پارچه هتلی از تترون ها بهتر است و کیفیت بالاتری دارد. پارچه های تترون پلی استر و ویسکوز هستند ولی این پارچه ها معمولا دارای 40 تا 80 درصد پنبه دارند.

این پارچه ها در طاقه های 40 متری عرضه می شوند و به دلیل اینکه معمولا برای تولید تعدادی خرید می شوند فروش آنها به صورت طاقه ای و عدل است.

طاقه های این پارچه به صورت لوله ای و ایستاده هستند و کتابی نیستند.

عدل های آن حدود 240 متر و در طاقه ها به اصطلاح دولاتا پیچیده شده اند یعنی اگر دارای عرض 240 سانت باشند به صورت تاشده در عرض 120 سانت دور طاقه هستند.

خصوصیات پارچه ملحفه هتلی:

اگر قصد خرید پارچه ملحفه هتلی را دارید در ادامه خصوصیات آن را به صورت خلاصه ذکر می کنیم تا راحتتر انتخاب تان را انجام دهید.

  • دارای بافت کجراه و به صورت راه راه هستند
  • کیفیت و استحکام بالایی دارند و برای دفعات شتسشوی زیاد مناسب هستند
  • لطافت و خنکی آنها نسبت به پارچه های ملحفه ای دیگر بیشتر است
  • ساده و بدون طرح هستند
  • رنگ بندی آنها متنوع است ولی معمولا رنگ سفید و شیری آن بیشتر تولید و عرضه می شود
  • با توجه به الیاف طبیعی به کار رفته در آن قیمت شان نسبت به پارچه های ملحفه ای دیگر بیشتر است
  • هرچه میزان الیاف طبیعی آن بیشتر باشد قیمت آن بالاتر است و چند سطح قیمتی دارد
  • دارای عرض 240 تا 250 سانت و 3 متر هستند
  • طاقه های 40 متری لوله ای به فروش می رسند
  • گرماژ آنها با توجه به عرض پارچه از 280 گرم تا 380 گرم است

نکات مهم در خرید پارچه ملحفه هتلی:

جنس پارچه: الیاف به کار رفته در آن، نرمی و لطافت پارچه، بافت یک دست، خوش شور، بدون پرز، خوش اتو، آبرفت پارچه از نکات تعیین کننده کیفیت و جنس پارچه هستند.

گرماژ پارچه: گرماژ پارچه هرچه قدر بیشتر باشد تراکم تار و پود آن بالاتر است و کیفیت بهتری خواهد داشت (وزن یک متر از پارچه را گرماژ می گویند). برای عرض های 240 سانت گرماژ از 280 گرم شروع می شود و در عرض های 3 متر به 370 تا 380 گرم نیز می رسد.

کیفیت رنگ و چاپ ملحفه:پارچه های هتلی ساده و بدون طرح هستند ولی برای برای خرید پارچه های رنگی براقی، یک دست بودن و کیفیت رنگ آن را بررسی کنید.

انتخاب فروشگاه معتبر:بررسی نکات بالا تا حدودی تخصصی است و ممکن است اگر اشنایی زیادی با الیاف و انواع پارچه ها نداشته باشید نتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

اگر هم در به صورت غیر حضوری از طریف تلفن یا وب سایت می خواهید خرید خود را انجام دهید حتما لازم است خریدتان را از فروشگاهی انجام دهید که دارای اعتبار باشند.

قبل از خرید مشاوره خوب برای پاسخ گویی به سوالات شما و بعد از خرید پاسخگوی تمام مشکلات و موارد پیش آمده باشند.

 

خرید عمده پارچه هتلی

خرید عمده پارچه ملحفه هتلی:

برای خرید عمده قطعا به سراغ شهرهایی باید بروید که دارای کارخانجات نساجی هستند که بتوانید با بهترین قیمت و سریع ترین زمان بهترین محصول را خریداری کنید.

شهرهای اصفهان، یزد، تهران، شیراز دارای کارخانه های نساجی و تولید پارچه هستند و برندهای مختلف پارچه ملحفه هتلی را می توانید در بازار بزرگ این شهرها خریداری کنید.

فروشگاه مهدوی نژاد واقع در میدان نقش جهان اصفهان در زمینه فروش عمده انواع منسوجات، پارچه ملحفه ای، پارچه پرده ای، پارچه لباسی و... فعالیت دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

09133709345  مهدوی نژاد

مطالب مرتبط

ثبت نظر